Accelerarea succesului în business prin conexiunea emoțională a angajaților

Legătura directă între creșterea afacerii, profiltabilității, satisfacției clienților și satisfacția angajaților, productivitatea acestora a fost demonstrată deja de câțiva ani de specialiștii Harvard în cunoscutul model The Service-Profit Chain.

Tema engagement-ului, pe care eu îl numesc extra-implicarea angajaților, este un pilon de nelipsit în strategiile de HR ai ultimilor 5 ani.

Dar cum functionează extra-implicarea și ce instrumente are un om de HR pentru a o influența?

Definițiile și studiile despre engagement sunt foarte “la moda” dar în același timp foarte subtil de observat, înteles și influențat în organizațiile vremurilor noastre.

În esență engagement-ul angajaților este măsura în care oamenii se implică personal în succesul business-ului. Angajații implicați vor parcurge “extra mile” pentru că simt o legatură emoțională puternică cu organizația. Ei doresc ca firma să aibă succes pentru că se identifică la nivel personal cu misiunea, scopul și valorile companiei. Angajații extra implicați parcurg “extra mile” pentru că succesul reprezinta ceva personal pentru ei.

Elemente cheie în extra-implicare sunt: conexiunea emoțională și performanța.

În acest articol voi exemplifica câteva din modurile în care putem crea conexiunea emoțională a angajaților în raport cu job-ul lor, echipa în care lucrează și compania.

Echiparea angajaților cu un scop este critică pentru crearea legăturii emoționale între angajați și munca lor, accelerând astfel extra-implicarea

Avem o dorință ancestrală de a face parte din ceva mai “mare” decat noi înșine. Un scop clar este o cale de a atinge acestă nevoie pentru că ne conectează la o misiune comună, mai importantă și ne inspiră în a pune interesele celorlalți înaintea alor noastre.

Conectarea cu scopul organizației este o etapă chiar în procesul de recrutare și selecție și pleacă din mesajele corecte de promovare ale pozițiilor deschise, cu exprimarea clară și concisă a scopului fundamental al companiei. În etapele de selecție un bun recrutor face calibrarea valorilor personale cu valorile reale ale organiziației ca să asigure astfel premisele unei bune conexiuni emoționale între viitorul angajat, echipa și organizație.

Apoi în perioada de integrare a noului angajat se clarifică onest, deschis și consecvent: misiunea, viziunea, rolul și contribuția noului venit în ansamblul echipei, departamentului, firmei. Aceasta este perioada în care se “însămânțează” conexiunea emoțională care în timp va rodi prin extra-implicare sau cand nu reușeste va duce la nemultumiri, frustrari, slabă perfomanță și exit din organizație.

Un studiu recent Gallup a identificat ca un prieten apropiat la serviciu accelerează satisfacția angajatului cu 50%. Explicația poate fi în faptul că relațiile personale ajută la construcția legăturii emoționale care inspiră pozitiv sentimentele despre companie și misiunea ei.

Ca manageri sau oameni de HR nu facilităm relații ci facilităm contexte, ocazii pentru ca angajații să dezvolte relații personale. Iata câteva exemple din activitățile derulate de mine de-a lungul anilor, poate va inspiră: ieșiri informale periodice, o vineri pe luna 2 ore de activități fun, exerciții de fitness la birou sau sprijinirea grupurilor de biciclișiti, maratoniști, fotbaliști, o ieșire la film 2 ori pe an în grup sau un movie evening la birou, plantat copaci, un grătar cu întreaga echipă sau o petrecere de Craciun cu tematică.

Orice variantă alegeți țineți minte să o faceți natural și autentic, sa fiți receptivi la feedback-uri și să vă consulțati cu lideri informali pentru a potența conexiunea emoțională și indirect extra-implicarea angajaților.

en_USEnglish